BluePink BluePink
XHost
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

 

 
Home
Istoria
Date tehnice
Stiati ca...
Download
Evenimente
Link-uri
Contact
Forum
Harta site

 

Istoria mărcii Wartburg

       

         Fahrzuegfabrik Eisenach AG (Fabrica de Autovehicule din Eisenach) a fost inființata în anul 1896. Omul din spatele ei a fost Heinrich Ehrhardt, al doilea producator de tunuri din Germania, dupa Krupp.
        Noua companie producea biciclete și vehicule cu motor, cum ar fi transportoare militare, taxiuri, autobuze etc. Primul automobil a fost prezentat la salonul auto Düsseldorf în 1898, dar nimeni nu l-a remarcat. Astfel ca Ehrhardt ajunge la un acord cu francezul Decauville, din care s-a nascut marca Wartburg. Aceasta colaborare a durat pâna în 1904 când Ehrhardt i-a pus capat pentru ca nu se mai merita sa o finanțeze. Astfel a început o noua perioada sub numele Dixi.

        Acestea sunt câteva poze cu aceste modele:

Wartburg 1902
Un articol aparut în ediția din 31 mai 1902 a revistei germane Der Motorwagen. Aceasta este poza care însoțea articolul "Motorwagen der Fahrzeugfabrik Eisenach (Modell 1902)". Motorul era capabil de 8,5 CP, turația maxima era de 1000 rpm. Caroseria era așezata pe o cadru din oțel. Dimensiunile șasiului erau: ampatament 1758 mm, lungime 2770 mm. Greutatea versiunii din imagine era de aproximativ 640 kg.
Wartburg 1903 Imaginea a fost luata din revista germana Allgemeine-Automobil-Zeitung, numarul 23/1903, pagina 10. Face parte din relatarea despre Berlin Autoshow. În acel articol au fost prezentate toate modelele Wartburg, inclusiv acesta de 5 CP și 420 kg.
Wartburg 1903 Aceasta poza a fost luata din numarul 41/1903 a revistei Allgemeine-Automobil-Zeitung, pagina 21.
Wartburg 1903 Imaginea a fost luata din revista germana Automobil-Welt, anul 1903, pagina 357. Mașina a participt la cursa Paris-Viena, din 1903.
       

În timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial fabrica din Eisenach a fost preluata de armata rusa. Acesta situație a durat pâna în 1952. Numele companiei a fost Eisenacher Maschinen und Fahrzeugfabrik între 1945-1946 și apoi Sowjetische AG Maschinenbau Awtowelo, Werk BMW Eisenach. Numele Awtowelo aparea pe mașinile de curse, dar producția se baza pe ansamblarea și producerea modelelor BMW de înainte de razboi: 321s, 326s și 327s. BMW nu putea face nimic în legatura cu folosirea numelui sau (mașinile ramâneau BMW). În 1949 a aparut o versiune îmbunatațita a modelelor 326/7, având denumirea 340. Aceasta era propulsata de un motor de 2 litri și 55 CP, mai târziu ajungând la 60 CP.

 

Emblema EMW Când rușii au parasit fabrica și BMW a început sa se plânga de folosirea abuziva a numelui în 1952, acesta a fost schimbat în EMW (E=Eisenach), iar sigla a fost schimbata din elicea alb-albastra într-o cruce alb-roșie.
IFA F9

Modelul 340 a ramas nava amiral. Deasemenea, au existat versiuni îmbunatațite și mai luxoase. Motorul BMW cu 6 cilindri a ramas singurul disponibil. Pâna în martie 1953, au fost produse 22249 de automobile 340. De la acea data, timp de doi ani, au mai fost produse versiuni petnru spitale și pick-up. Producția versiunii tourer a fost incetata.
În schimb, a preluat linia de ansamblare a modelului IFA F9 (de fapt DKW F9 de înainte de razboi, dar redenumit și ușor schimbat) de la uzina Audi din Zwickau (unde se va produce, mai târziu, Trabant).
La sfârșitul anului 1955, s-a renunțat la toate modelele vechi și din ianuarie 1956 o noua mașina a ieșit pe porțile fabricii. Numele marcii era Wartburg.

  Wartburg 311 Limousine

Wartburg 311 Limousine

Noua mașina se baza pe F9, dar era schimbata radical: ampatament marit, interior mai spațios, mai multe dotari, 4 uși care se deschideau în mod convențional, zgomot redus, sistem de încalzire îmbunatațit, design mai placut.
Dupa doi ani, pe lânga modelul de baza (codul era 311,dar după capacitate era cunoscut sub numele de 1000), a aparut și versiunea De Luxe. Erau disponibile și alte variante de caroserie: un cabriolet cu 2 locuri, un break cu 3 uși, un break cu 5 uși (numit Camping), o mașina de poliție, un coupé 2+2 și o mașina sport (nume de cod 313) care a câștigat numeroase distincții pentru designul sau.

Wartburg 311 Camping

Wartburg 311 Camping

Wartburg 311 Camping

Wartburg 311 Camping

Wartburg 311 2+2 Coupe

Wartburg 311 2+2 Coupe

Wartburg 313 Sport

Wartburg 313 Sport

         Motorul de baza care echipa versiunile Limousine și Camping avea 900 cmc și 37 CP, în timp ce pentru celelalte variane exista motorul de 50 CP. Cutia de viteze sincronizata, cu 2 trepte, a fost înlocuita, în 1958, cu una cu 4 trepte, iar motorul de 900 cmc a fost îmbunatațit pâna la o putere maxima de 40 CP. În 1962, cu modificari în continuare, motorul a devenit mai mare și mai puternic (1000 cmc, 45 CP). Toate acestea erau motoare în 2 timpi, dar fabrica a experimentat și motoare în 4 timpi.
         La sfârșitul anilor '50, producția fabricii din Eisenach era de 25000 de autovehicule. În 1963 s-a ajuns la 30000, dar cererea era de 5 ori mai mare.
         În iulie 1964, cu binecuvântarea Partidului Comunist, a început dezvoltarea unui nou șasiu, cu suspensii independente, bare de torsiune telescopice etc. A existat o perioada intermediara când vechea caroserie era montata pe noul șasiu. Aceasta varianta este cunoscuta sub numele de 312-1.
         Începând cu iulie 1966, a aparut noua caroserie și așa s-a nascut modelul 353. A ramas în producție peste 2 decenii, cu mici îmbunatațiri. Curând i s-a alaturat și varianta break, numita Tourist. În 1974, versiunea modernizata, 353W, a fost expusa la Leipzig Autumn Fair. Frânele mai bune, motorul de 50 CP și caroseria ușor modificata erau principalele caracteristici.
         Cu toate ca la Eisenach s-au produs 38000 de modele F9 și 25900 de 311, 353 a atins primul milion în 1985.

Wartburg 353 Limousine

Wartburg 353 Limousine

Wartburg 353W Tourist

Wartburg 353W Tourist

Wartburg 353W - interiorul

Wartburg 353 - interior

                În 1988, a început producția ultimului model Wartburg. Numit 1.3, era de fapt un 353 cu caroseria restilizata și un motor de la Volkswagen Golf, 1,3 litri, în 4 timpi, 54 (58) CP. S-a produs pâna în 1991. La scurt timp dupa unificarea Germaiei, fabrica a fost cumparata de Opel.

Aceasta este varianta tradusa a paginii: http://www.team.net/www/ktud/wartburg.html

Pentru istoria a peste 150 de mărci: http://www.team.net/www/ktud/index.html

 

/\  | Home | Istoria | Date tehnice | Stiati ca... | Download | Evenimente | Link-uri | Contact | Forum | Harta site | /\